ბაღათურია, ოთარმარგალიტაძე, ელენე2025-10-212025http://dspace.gtu.ge/handle/123456789/93წინამდებარე სადოქტორო ნაშრომი შეისწავლის საჯარო მმართველობის ინსტიტუტების საზოგადოებასთან ურთიერთობის ეფექტიანობას. კვლევა ყურადღებას ამახვილებს სახელმწიფო სტრუქტურების მიერ გატარებული რეფორმების საკომუნიკაციო ასპექტებზე, საზოგადოებრივ აღქმაზე და უკუკავშირის მექანიზმებზე, რომლებიც უზრუნველყოფენ დემოკრატიული მმართველობის გამჭვირვალობას და სამოქალაქო ჩართულობას. ნაშრომი მიმოიხილავს საჯარო მმართველობაში საზოგადოებასთან ურთიერთობის ისტორიულ განვითარებას, პოლიტიკურ პიარს, ინფორმაციის გავრცელებისა და პროპაგანდის გამიჯვნის საკითხებს. კვლევა ეფუძნება როგორც თეორიულ, ასევე ემპირიულ ანალიზს, რომელიც მოიცავს საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროს, თავდაცვის სამინისტროს, ქალაქ თბილისის მერიის საზოგადოებასთან ურთიერთობის პრაქტიკის შეფასებას. კვლევის ძირითადი მიზანია საჯარო სამსახურების კომუნიკაციის პროცესების ეფექტიანობის შეფასება, სამიზნე აუდიტორიის ინფორმირებულობის ხარისხის დადგენა და სახელმწიფო რეფორმების მიმართ საზოგადოებრივი დამოკიდებულების ანალიზი. გამოყენებულია თვისებრივი და რაოდენობრივი კვლევის მეთოდები, მათ შორის ჩაღრმავებული ინტერვიუები და კონტენტანალიზი.რეზიუმე .............................................................................................................................. 4 ABSTRACT ........................................................................................................................... 7 დიაგრამების ნუსხა ..................................................................................................... 10 შესავალი.............................................................................................................................11 ლიტერატურის მიმოხილვა ..................................................................................... 19 თავი 1. საზოგადოებასთან ურთიერთობა საჯარო მმართველობაში ....................... 37 1.1. პოლიტიკური პიარი ...........................................................................................37 1.2. პიარი როგორც უკუკავშირის ელემენტი ................................................38 1.3. განსხვავება რეკლამასა და პროპაგანდას შორის რეკლამა და პროპაგანდა: მიზნები, მეთოდები, აუდიტორია და ზემოქმედების სტრატეგიები.........................41 1.4 საზოგადოებასთან ურთიერთობის ისტორია საქართველოში ... 52 თავი 2. პოლიტიკური პიარის არსებული მიდგომების შეფასება საჯარო მმართველობის ინსტიტუტებში ..................................... 55 2.1 პოლიტიკური პიარი საქართველოში (ექპერტების აზრის ანალიზი) ................55 2.2 პოლიტიკური პიარის განვითარების პერსპექტივები საქართველოში................62 2.3 დონალდ ტრამპის 2024 წლის საპრეზიდენტოპ კამპანიის კომუნიკაციის სტრატეგიული ანალიზი ............................... 63 თავი 3. თვისებრივი და რაოდენობრივი კვლევის ანალიზი ........... 84 3.1 კვლევა „საყოველთაო ჯანდაცვის რეფორმის“ შესახებ................84 3.2 კვლევა ქ. თბილისის მერიის სტრატეგიული კომუნიკაციების სამსახურის მუშაობის შესახებ .................................................117 3.3 კვლევა საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სტრატეგიული კომუნიკაციებისა და საზოგადოებასთან ურთიერთიბის დეპარტამენტის თანამშრომლებთან. .......................................... 133 3.4 შემთხვევის ანალიზი საქართველოს მთავრობის 2024 წლის 28 ნოემბრის გადაწყვეტილება (ქეისის განხილვა) ............................ 141 დასკვნა ............................................................................................................................ 149 ციტირებული ლიტერატურის ნუსხა ......................................... 158169 გვ.otherსაჯარო მმართველობასაზოგადოებასთან ურთიერთობასაჯარო მმართველობის ინსტიტუტების საზოგადოებასთან ურთიერთობის ეფექტიანობის ამაღლების მეთოდებიThesisსტუ-ის საუნივერსიტეტო ბიბლიოთეკა